maandag 17 oktober 2011

Wifi op de valreep

Even leek het erop dat we jullie pas vrijdag over onze nieuwe avonturen konden vertellen, maar vanavond kreeg ik ineens de inlogcode voor de plaatselijke wifi! Daarom toch nog een blogje vandaag uit de Wu Wei community. Wat een dag was dit weer zeg, vanochtend vroeg opgestaan, met nog wat last van de jetlag ontbeten en een taxi naar de Tatung universiteit genomen. 5 minuten te laat aangekomen, was gelukkig geen probleem, de bus was er ook nog niet.
De leerlingen (of het D-team met dank aan Sake en Gretha) werden weer als godinnen onthaald, iedereen wil met ze op de foto en met ze praten. De andere studenten vinden het ontzettend leuk om hun engels met ons te oefenen. Wij vinden dat meestal ook erg leuk, helaas zijn sommige amper te verstaan en lukt het niet om ze iets duidelijk te maken. De leerlingen kregen een tas met informatie, een groepschema en slaapschema. Alle dames zitten in een andere groep, met voornamelijk taiwanese studenten en een paar japanners. Alleen Linde heeft nog een meisje uit Zuid Afrika in haar groep.
Onderweg in de bus naar hier hebben we ons aan elkaar voorgesteld via de microfoon, was een hoop gegiebel want de meeste studenten zijn erg verlegen. Onze D-dames helemaal niet, presenteren zich fantastisch! De stemming zakte een beetje onder nul, toen we hier aankwamen, de lokatie was niet helemaal diva prove. Vooral het gat in de grond (WC) heeft ervoor gezorgd dat sommige diva's pas laat op de dag zich konden ontlasten. Ook de lunch was even een slikmomentje, de bezorgbrommer kwam rijst met vlees brengen en een eng ei, waar we al dagen van moeten kokhalzen als we ze ruiken in de 7/11 (lokale supermarkt) Alleen Linde heeft het aangedurfd om een hapje te nemen, hierna heeft ze het ons verder afgeraden.
Na het eten even een rustmomentje tijdens een erg saaie en onverstaanbare presentatie, daarna wandeling door het dorp en als afsluiting drijfhout zoeken op het strand. Na de typhoon van enkele weken terug ligt er genoeg.
Inmiddels was het toen eind van de middag en konden we inchecken in onze kamers, de dames hebben een kamer voor zichzelf met 2 2-persoonsbedden, verder slapen er nog een stuk of 10 andere meiden in dat huis. Ik logeer bij een lokale mevrouw, samen met 2 studenten uit taiwan en 2 studenten uit Japan. Die liggen natuurlijk niet bij mij :) De mevrouw is erg vriendelijk voor me en doet alsof ze mijn moeder is, ze kletst de hele tijd in rap chinees van alles tegen me aan en heeft zich verbaasd over mijn foto's uit nederland. Rond 18 uur was het tijd voor een nieuwe chinese maaltijd, en Owen een van de organisatoren was zo lief geweest om koffie voor ons te halen! Hier drinken ze voornamelijk thee. Het eten was prima vond ik, maar de d-dames hadden wel wat klachten....Voorlopig denk ik dat ze niet veel anders voorgeschoteld krijgen, dus they better get used to the food! Met de andere studenten is het grote pret, we merken wel dat we snel weer naar elkaar toe trekken, mede doordat de hele tijd engels praten best vermoeiend is. Maar we genieten nog steeds enorm van ons avontuur. Hopelijk morgen meer nieuws, we starten om 8.10 met een rondrit met de bus door het gebied hier omheen. We schijnen in de bus te ontbijten en zijn halverwege de middag pas weer terug. Dan gaan we onder leiding van Patty Johnson, een hotshot designer uit Canada, brainstormen over wat we gaan maken.